Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Sara - 22 januari 2008 20:02

Ännu en ledig tisdag. Ännu en tisdag då jag faktiskt har gjort en massa nyttiga saker! Började dagen med att skriva ihop personligt brev och cv, ringa runt till diverse caféer och butiker osv. Tog sen en härlig promenad i det friska janurivädret. Jag kombinerade nytta med nöje och styrde stegen mot posten för att äntligen skicka iväg Josefines julklapp (ja, vi är sega och ja, vi skäms!).


På eftermiddagen begav jag mig in stan för kvalitetstid med mamma; bio. Tillsammans är man mindre ensam. Filmer som kommer efter böcker är i allmänhet dåliga. Inget brukar överenstämma med de egna bilderna; skådisarna är fula, miljöerna är fel och de har tagit bort delar som man älskar. Påväg in på biografen var det enda vi disskuterade att "Franck måste vara snygg, annars går jag härifrån" Vi behövde inte gå därifrån. Han var snygg, eller iallafall charmig som tusan. Och, man mådde exakt lika bra av filmen som av boken! Skådespelarna var otroligt lika bilden i huvudet och de delar som var borttagna var ändå ointressanta.. Det blev en mycket trevlig stund i biofåtöljerna och jag slogs återigen av hur lika jag och min kära mamma är. Sure, alla säger det "ni är i princip identiska" och blablabla men det låtsas vi oftast inte om. När vi stog vid spegeln utanför biosalongen och drack våra espressohouselatte slogs jag av vårat lika utseende och vad folk måste tänka när de ser oss. Där inne slogs jag av våra lika hjärnor. Vi skrattar åt exakt samma saker, ler åt samma saker, torkar tårar i samma sekund och säger saker som "lilla gubben" på samma ställen. Det är jag stolt över!



 Jag och Mamma, Gotland 06 Mysfilmen!

Ovido - Quiz & Flashcards