Alla inlägg under februari 2010

Av Sara - 11 februari 2010 16:22

Varje rast slänger jag mig i en soffa och lusläser dagens tidning (vuxenpoäng!). Igår hade metro en bilaga om hjärt&lung-fondens kampanj "Alla barnhjärtans månad". Jag blev helt tagen. Aldrig någonsin hade det slagit mig hur många barn som föds med hjärtfel, och vilken otrolig kamp en sådan sjukdom för med sig för speciellt barn. I mina tankebanor har hjärtsjukdomar bara varit sånt som äldre får för att de inte tagit hand om sin kropp ordentligt.. Så, nu har jag iallafall läst ännu mer på hjärt&lung-fondens hemsida, och även tagit ställning genom att starta en "egen insamling där". Alla pengar går till deras kampanj som sedan framförallt ska bidra till "Gertrud" - ett nätverk som ska göra att barnhjärtvården i hela Sverige ska kunna samarbeta och bli mer jämnlik. Så nu ville jag bara uppmana er också att visa att ni bryr er och vill hjälpa alla de små barn som lever med långa resor för sjukhusbesök och hjärtmediciner i sin vardag!

Ovido - Quiz & Flashcards