Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Sara - 7 januari 2008 19:36

Imorgon börjar skolan. Visst känns det tungt, lovet gick så fort och jag var så sjuk. Men det är skönt på något sätt att komma in i vardagen igen, i strukturen. Jag har sånt behov av kontroll och planering, det är lättare att ha sånt när man går i skolan. Då fylls kalendern lixom naturligt. 

Den här våren kommer bli otroligt bra också, så varför deppa? Nu börjar vi men vecka 5 ska jag praoa med presthestbest, vecka 9 åker vi till Idre, vecka 13 är det påsklov, i April ska vi se backstreetboys, därefter väntar valborg och ettårsdag, vecka 21 åker vi till Polen. Sen är det i princip sommar; älskling muckar, skolavslutning, midsommar och sen bär det av till EM! <33

Av Sara - 7 januari 2008 18:57

Det var bara fyra dagar sen jag skrev sist. Helt sjukt.

Så mycket har hänt, känns som iallafall en månad..


Först var det nyår. Les fixade iordning oss hos Olivia för att sedan styra stegen mot Nikolaus. Där var det middag och mingel. Ett något kaosartat tolvslag på slussen och sen sakta och osäkert tillbaka till kristineberg för party med goda vänner. Nyårsdagen befann sig mitt huvud i rymden men återfanns vid femtiden och då var det traditionell rådjurssadel i tyresö med morötterna.


Sen gick det en dag, träffade kusin, bilar, fick ackupressur och ja. Sen var jag arton! Wow lixom! Självaste dagen spenderades med att se förtrollad och sen äta världens godaste grekmat på Camarina med världens bästa familj.


Dagen efter var det övningskörning, första gången som artonåring och det gick grrrrrrymt. Läraren ringde tillochmed pappa efteråt och berömde mig (ja, hon är min faster. men so?). Sen var det kucrewmöte, lite häng på ku med härliga människor, middag, fix och vid tiotiden.. krogen!! Flickvän, Pojkvän, Nikolaus, kallekusin, Casper mfl. firade mig lite för glatt på Odenplan, men det var nice


På lördagen var det dags för släktkalas här hemma. Massa släktingar, kurragömma, snöbollskrig, matmatmat, tårta, paket, bilar och snack. Lesfolket stannade i princip hela natten. Vi satt i köket och lyssnade på nya backstreeyboysskivan, åt upp resterna av maten och skålade i artonårs-champagnen! Jag fick i uppdrag att dricka den med vänner, så jag tog de bästa jag har! 


Igår var en riktig lovdag, äntligen. Sov länge, åt brunch på burgerking, shoppade lite på götgatan med älskling och hamnade sedan på tullys. Där fikades det med "thestraygirls", catchade upp och längtade. Därefter var det terminens första ku-häng, mycket trevligt men slitet.


Idag har jag försökt njuta så mycket som möjligt av sista dagen på lovet; det blev amerikanskt svull vs svenskt svull, förortsungar och broes (nydöpta till milla&mulle) <3 

Ovido - Quiz & Flashcards