Alla inlägg under juli 2009

Av Sara - 1 juli 2009 11:46

Mamma, Bror och katter (nu kan dörren stå öppen hela tiden, så jag firar!) åkte för två timmar sen. Pappa anländer ikväll. Imorgon ansluter jag.

Nu väntar nästan två veckor på Granholmen. Hundar och hus ska vaktas, båt med leksaker ska åkas, smultron ska plockas, engelska deckare ska ses, kortspel ska avverkas, kondition ska skaffas, grillen ska tändas, älskade gäster ska tas emot och friheten ska kännas.


Ja, precis när understimulansen och arbetslös-/friheten (det är en definitonsfråga) är nära att göra mig komplett galen börjar sommaren på riktigt. Sommardrömmen ska levas hela juli, och jag ska njuta. Det lovar jag.


Ikväll ska jag mysa med pojkvän. Bio, middag och hela paketet. Fira månadsdag och säga hejdå för ett par dagar. Imorgon tar jag med mina bästaste bästa vänner ut till älsklingsfamiljen, för en kväll med champagne och studentmössor på bryggan. Vi ska göra jordgubbstårta och leka att vi tar studenten en gång till, det var ju så kul sist!

Sen väntar:
- En tid på Granholmen (se beskrivning ovan). 
- En roadtrip nedåt i vårt vackra avlånga land med pojkvän, får se vart vi hamnar.
- En vecka med partyfolk på Österlen.
Återvänder hem till Stockholm och världens finaste svensson-hus 29:e Juli.
Därefter:
- En veckas efterlängtat och allt annat än hårt arbete på sommarcaféet.
- En hejdundrande 40årsfest för världens bästa Purra.

och.. en oviss framtid. Ett faktum som jag trodde skulle störa mig mer än det gör. Jag menar, visst hade jag velat ha en fast inkomst och en plan. Men samtidigt vill jag bara leva. När i livet har man chansen att ta varje dag som den kommer? När i livet har man chansen att leva fattigt och skylla på att man är ung och dum? Jo. Nu. Så jag gör det. Så får vi se sen. Vi tar det som det kommer..


Men, nu borde jag verkligen packa. Två väskor. En med ful-mys-kläder som passar när man går ut med två galna hundar i en kohage, och en med lite mer acceptabla kläder att semestra runt i södra Sverige med. Men hur? Var börjar man? Slutar? Jag skriver alltid packlistor månader innan och börjar välja kläder så att de ska vara rena flera veckor innan . Nu har jag varit så ledig, så understimulerad och så euforisk över det att jag inte kommit mig för att göra någonting. Först igår försökte jag tafatt få ner en packlista. Det gick sådär. Idag har jag börjat ösa ut kläder ur mina byråer, allt ligger på sängen och NU ska jag ta tag i det. So long.

Ovido - Quiz & Flashcards