Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Sara - 15 januari 2008 14:12

Ännu en ledig tisdag! Idag har jag gjort det alla säger åt mig att göra men som jag aldrig kommer mig för. Det kommer alltid något/någon ivägen. Idag har jag tagit hand om mig själv; Först sov jag länge. Sen åt jag en apelsin och drack en kopp te medan jag låg och läste hela morgonen. Vid ett var det dags för lunch; pannkakor och lite matteräknande innan jag försvann in i bokens värld igen.

Det har varit en väldigt bra dag. Perspektiv och energi. Bara jag, jag, jag. Ingen tv, ingen dator, ett enda telefonsamtal och två sms. Annars bara jag.

Nu är boken slut, lunchen också. Dags för en dusch, sen ska jag sätta på en saltkråkan film. Resten av eftermiddagen ska nämligen ägnas åt att rensa klart rummet inför renoveringen!


Igår tog jag förresten ner alla stjärnor från mitt tak av samma anledning, renovering. De där stjärnorna hade suttit där i exakt tio år så det var lite vemodigt att ta ner dem. De har räddat många kvällar; När jag var liten genom att lysa i mörkret. Numera genom samtalsämnen och lugn. Jag har så många minnen till de där stjärnorna. Och vissa av dem är viktigare än andra, så mycket viktigare. De kunde jag inte slänga, de ligger fortfarande på hyllan över sängen. Jag måste ha dem där, över mitt huvud. Jag har inte ens tänkt på att de suttit där på länge men igår när jag skulle somna var det tomt, konstigt och nästan lite svårt. Tio år gör sig påminda..

Ovido - Quiz & Flashcards