Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Sara - 21 januari 2008 21:37

Naturkunskap har fått en ny innebörd för mig. Vi börjar läsa A-kursen nu. Läraren är helt galen men otroligt bra. Innan första lektionen kunde hon redan alla namn, hon hade "pluggat skolkatalog". Idag var första riktiga lektionen och jag gick ditt måttligt positiv. Min hjärna har nämligen något allvarligt emot naturkunskap; det enda den säger till mig när jag verkligen anstränger mig för att förstå är "Det här går inte att förstå om man inte är ett geni, det finns ingen logik". Efter två timmar gick jag ur klassrummet med ett leende på läpparna. Fråga mig inte hur men jag hade även lyckats förstå och anteckna en hel sida i mitt block. Detta hände under en lektion då jag bara minns att vi hade livliga disskusioner om allt från snus i armhålan till tomater till virus och gud vet vad. Disskusioner som faktiskt väckte intresse och frågor i mig. Disskusioner då jag kunde se samband och känna mig tvungen att räcka upp handen för att delta. Wow.

Ovido - Quiz & Flashcards