Direktlänk till inlägg 28 december 2009

hon skrattar hon är kär, i den där pojken där

Av Sara - 28 december 2009 20:05

För drygt ett år sedan stog vi omslutna, med armarna hårt om varann. Jag minns att han viskade "det är konstigt, att det är just du", och mitt svar blev "ja, vem trodde det".  Snön föll utanför fönstret och vi andades in varandra, försiktigt. Kände efter, trevade. Vågade inte riktigt tro.
Nu står vi återigen sådär omslutna, med armarna hårt om varann. Han frågar om jag minns att vi tänkte så för ett år sen, och jag nickar till svar. Och medan snön faller utanför fönstret kramar jag hårdare, andas in starkare. Känner hans andetag i nacken, hans kind mot mina läppar. Jag ler stort åt att jag knappt behöver tro. För jag vet så säkert. Det är vi.


För några veckor sen åkte jag tunnelbana till jobbet en tidig morgon. Det var kallt, jag var trött och stressad. Det var en sån där morgon då man helst bara vill krypa ner under täcket igen. Några meter ifrån mig stog ett par. De höll om varann, med blickar djupt försjunkna i varandras. Och de kysstes gång på gång. Efter bara några stationer höll jag på att bli galen. Nykära jävlar tänkte jag för mig själv och drog upp telefonen för att få sms-klaga lite. Precis när jag börjat skriva insåg jag att det jag såg kunnat vara jag. Och jag är inte ens nykär?! I 422 dagar har jag nu vaknat varje morgon med ett leende, med ett hjärta som skuttar av kärlek. Jag kan fortfarande räkna de nätter vi varit ifrån varann under den tiden. Ändå, är allt fortfarande så fint. Ändå, är vi fortfarande som de där jobbiga paren man ser på tunnelbanan. De där som inte tar blickarna från varann. De där som äter mysiga frukostar med tända ljus, de där som har spontana filmkvällar med fulla godispåsar, de där som lever på internskämt och hemligheter, de där som läser blickar, de där som kan samma låttexter, de där som får söta nallar och blommor. Men som också delar vardag och trötthet, tider att passa, köttbullsluncher, sorg, missförstånd, flyttar mellan två hem. Allt det och så mycket mer är vi, nu.


Men fraförallt är vi stora minnen och större drömmar, rosa skimmer och kärlek.

Och så ska det förbli. Men visst är det lite konstigt, att det är just vi.

 
 
Ingen bild

Mimmi

29 december 2009 19:10

Åh jag är så
glad för er skull! Ni är ju sååå rätt
för varandra! Jag hoppas jag också ska känna så.. För de e så de ska va. Så alla borde få känna.

 
Ingen bild

Jossan

1 januari 2010 10:53

ni är så fina :)

 
Kära P

Kära P

11 februari 2010 16:27

Vad fint du skrivit :)

http://www.pams.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 juni 2010 17:26

Sitter och läser gamla bloggar. Bloggar som jag inte läst på ett drygt år (sen jag slutade plugga och med andra ord minskade min datortid avsevärt?). Jag vet att det låter larvigt, fattigt, desperat. Men att läsa andras ord, att känna och fundera är ...

Av Sara - 11 februari 2010 16:22

Varje rast slänger jag mig i en soffa och lusläser dagens tidning (vuxenpoäng!). Igår hade metro en bilaga om hjärt&lung-fondens kampanj "Alla barnhjärtans månad". Jag blev helt tagen. Aldrig någonsin hade det slagit mig hur många barn som föds med h...

Av Sara - 15 december 2009 13:07

Igår var jag på en fantastisk konsert. När bilen susade hemåt såg jag lugnt ut över ett snötäckt Stockholm. Och inom mig tackade jag Lars Winnerbäck för min hösts största sanningar: "Vill inte komma nånstans, vill bara ta mig lite längre än hit"   ...

Av Sara - 26 november 2009 23:16

Har en känsla av att mina blogginlägg närmsta tiden kan komma att vara tagna mycket ur följande text. Det är texten till en låt som EMD spelat in på sin jul-cd. En låt som jag och fyra av mina närmsta spelade om och om igen i ett litet kök i gnesta i...

Av Sara - 26 november 2009 22:41

Tänkte att det där långa inlägget häromdagen skulle få igång mig, bloggen skulle återuplivas. Det sket sig lite ;) Skrev ett långt inlägg direkt efter, om hur jag krigat med mig själv den senaste tiden. Jag publicerade aldrig inlägget, skrev ut det o...

Ovido - Quiz & Flashcards