Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Sara - 5 mars 2008 19:57

Färdig med en av sju grejer på plugglistan! Självklart var det den grejen jag hade mest koll på och som var minst brådskande. Men ändå, den är klar! (:

Men inte ska man få någon vila eller ro. Och halsen värker så jag kunde inte ens gå på ungdomsmässan idag. Den enda timme varje vecka då jag verkligen får andas ut och känna helheten, lugnet. Nej, istället fick jag göra iordning en ny kopp håning med te (jag har övergått till det nu och hoppas att halsontet försvinner).


När man sitter såhär springer tankarna marathon i huvudet. Så, från en sak till en annan; Jag känner mig så förvirrad. Varför dessa humörssvängningar och tvetydiga kommentarer? Varför all mystik och ironi? Jag förstår inte. Tala klarspråk med mig? Snälla? Jag orkar inte. Jag skulle ju inte ens bry mig, jag skulle klara mig ändå. Det hade jag bestämt mig för. Jag skulle inte gå i fällan. Men jag trampade rätt i den. Det berörde mig och nu står jag här, fast. Så snälla.. lite tydligare tecken?

Av Sara - 5 mars 2008 17:54

Tidvis har skakandet lagt sig.

Har bara suttit fem timmar nu, medan plugglistan växt; Fylla i ett papper om kalla kriget, räkna fyra sidor matte, läsa ut en bok, reptera matteregler, förstå mig på en växtcell, skriva två sidor om min mamma på spanska samt skriva en filmanalys om socialpsykologin i filmen tillsammans. Det är med andra ord hög tid att sätta igång att plugga! Seså, fokusera nu Sara. Fokusera.


Av Sara - 5 mars 2008 12:57

Gick hem från skolan efter första lektionen idag för min hals jävlas med mig. Gör ont som bara den. Nu sitter jag här och försöker äta freshsalladen jag köpte på vägen hem, dricka mineralvatten med lime och te med håning (jag gillar inte ens det!). Samtidigt lyssnar jag på all musik jag kan hitta med Markus Fagervall, för att försöka få tankarna att sluta snurra i huvudet. Jag har fått veta något jag verkligen inte vill veta. Eller rättare sagt; jag vill inte att det ska finnas något att veta. Nu när det gör det vill jag såklart veta, jag behöver veta. Men det är jobbigt. Känslan av maktlöshet är enorm och tårarna slutar inte rinna. Jag måste försöka vara stark. Det är ett stort ansvar men jag ska göra allt jag kan för att klara det.

Lights will guide you home, and ignite your bones. And I will try to fix you..

Ovido - Quiz & Flashcards