Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Sara - 14 februari 2008 21:54

Alla hjärtans dag. Aldrig fattat grejen, en dag som vilken annan. Visst, tanken från början är fin; en dag att uppskatta de som gör livet värt. Men det har blivit så mycket "pojkvän" över hela dagen och eftersom Gurra är i lumpen såg jag ingen anledning att hetsa upp mig för denna dag. Vaknade imorse och låg kvar i sängen länge. Lyssnade på när pappa tog femte raka segern i radio (ja, jag är fett stolt!) och försökte minska min nackont från gårdagens snowboardsbravader (noga beskrivning av resan kommer vid ett senare tillfälle!). Sen var det skola 10-17 med avslutning på sjöstadens hälsoforum där jag och Sofita sadlade om från vinteridrottare till tangokavaljerer. Därefter väntade jobb 18-21. Att stå i glassdisken på alla hjärtans dag är sådär. Man känner sig så totlat ensam. Servera stora glassar till överdrivet äckligt kära par att ta med hem med filmen de hyrt i affären brevid eller att äta tätt ihop så att jag ser dem. Uah. När vi stängde satt iallafall min guld värda mamma och bror där och väntade på att skjutsa hem mig och min stora väska. Väl hemma fick kvällen dock en vändning och jag uppskattade just denna dag lite extra. Sötastesötastejättesöta Gurra hade fått den väääldigt snälle Nikolaus (påminn mig, varför var jag rädd för honom?!) att komma hem till mig med tre röda rosor och en nalle! :') Så nu sitter jag här med en kopp te och ler sådär fult. Ska nog slänga mig i soffan med mamma och försöka övertala henne att somna till tjejfilmerna jag fick av mina underbara föräldrar i allahjärtansdagpresent istället. Ha en fortsatt mysig kväll mina vänner! <3

Av Sara - 14 februari 2008 09:23

Tre månader och några dar, Sen är det bara fem veckor kvar
Sen ska resan ha tagit slut, Som alla resor har gjort förut


Snart har min Liten varit borta ett helt läsår. Nu börjar nedräkningen..

Ovido - Quiz & Flashcards