Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Sara - 11 februari 2008 09:21

Hade en mycket trevlig kväll i lördags. Det var juggemaffian mot världen.. Började hemma hos mig med att laga vår specialmiddag (pitabröd med sallad, pesto, gräddfil och halloumi, mums!) och hata Sverige framför melodifestivalen. (Christer Sjögren lixom?!) Efter många om och men satte vi oss sen på tuben för att göra stan osäker. Vi gjorde stan på tjugo minuter (genom en något ofrivillig promenad över götgatan) och mötte sen upp Gurrburr&Nikolaus på gyllmars. Därifrån åkte vi buss lääänge förbi mer eller mindre välkända platser till Älvsjö och vårt mål med kvällen. Vad mer kan man begära en lördagkväll än musik, massagestol, burklek, tomtetvål och ett djur lixom?! Utöver det hade vi den namnlösa killen (enda namnet jag inte minns på hela kvällen) som iallafall ville fixa drag. Och den mindre håriga bunga. Avslutade natten med en snabb visist i björkhagen (Sofita lärde sig många nya trick denna kväll) och tog sista tåget hem till Sharpnude där vi efter att ha sminkat av oss och mött "mysteriet med kajalen" somnade sött.

Ovanstående kväll, myset i fredag, chillet jag ägnade söndagen åt tillsammans med familj, farfar och Gurrburr samt det faktum att jag kaanske skaffat mig ett jobb gjorde helgen till en mycket uppskattad sådan. Behövd var den också. Nu börjar en väldigt slitig vecka, skola om en halvtimme. Dags att kila.

Det blir inte roligare än man gör det <3

Ovido - Quiz & Flashcards