Alla inlägg under december 2007

Av Sara - 21 december 2007 18:23

Igår hade vi avslutningsmiddag hos Mimmilainen. Det blev i princip perfekt. Efter middagen gav vi Simon albumet som vi slet med hela lediga tisdagen. Han var faktiskt nära tårarna (sorry tramse!), vi andra också för den delen. Det blev en del såna igår faktiskt. På julshowen i skolan hade de tagit in Björn Gustafsson (världens tuffaste skola eller?) att ståuppa = glädjetårar. Sen tog de upp Björne på scen för att säga hejdå. Hela skolan ställde sig upp och applåderade, han grät och ja.. då grät vi också!


Idag har jag slagit in tre av julklapparna, en del kvar men alla är iallafall inhandlade nu :) Jag har övningskört också, hela vägen hem! Wow lixom! Och så har min mobil bytt bakgrundbild igen! Någon slags utslagen amaryllis typ. Kanske.


Nu ska jag kolla julkalendern med min lilla familj, sen Nathalies med morötter + älskling. Och sen kanske biomys? Sjukt skönt med jullov! Alla är lediga till 8e Januari! Hallelujah.


Ps. Anna är den koowlaste jag vet.

Av Sara - 19 december 2007 09:16

Digitalbild igen, och jag sitter framför visslaren.. igen!

Men idag är det en ny låt; raindrops keep falling on my head..

Jag börjar tro att hon gör det för att jävlas med mig!

Sitter och jobbar med en drömbild där jag står på en flygplansvinge och tittar på moln som speglar mig i olika sommarparadis. Precis så som det är just nu, jag är påväg redan men vill vidare ändå..

Av Sara - 18 december 2007 19:53

Jag är väldigt trött just nu. Allt står mig upp i halsen.

Att läsa all denna historia  om idéer, revolutioner, krig, -ismer och gud vet vad.

Att tänka på att Simon flyttar om tre dagar, hur ska jag klara mig utan tramse?

Att jag är rädd för att fylla arton, allt blir så annorlunda. Jag blir så stor.

Att försvarsmakten bestämmer över mina kvällar, dagar och timmar.

Att sakna, varför måste folk försvinna bort hela tiden?

Av Sara - 18 december 2007 08:01

Ledig idag som sagt. Men gick upp 07.14 för att kika julkalendern med bror och pappa <3 Sen knatade jag upp för den låååånga trappan till min lille dator för att kika mer julkalender. En som faktiskt är i klass med den underbart mysiga som svt visar! Så, har ni inget för er kika in den; http://www.hammarbyfotboll.se/julkalender/ Många hemligheter avslöjas av heta fotbollshunkar. Jag kan säga att jag fällt många skratt och tårar till den under de här arton dagarna.. Bästaste bästa hammarby. Förresten, det har jag glömt säga, de nya årskorten är beställda. Gissa vem som står i klacken säsongen 2008? Jagjagjag. Tack älskade pappa!



Av Sara - 17 december 2007 22:23

Åtta just nu:

- nöjd. historian är nu inskriven i ett & samma dokument, bara att läsa & nöta.

- 17 dagar kvar till 18-årsdag! tjockt nice.

- tatueringsdrömmarna börjar formas.

- nyårsplaner.. hoppas på att festa satan & vara med om den där nyårskyssen ni vet?

- tetete med mamma & pappa

- pussa sovande lillebror på pannan

- fyra timmars sömn gör sig påminda; godnatt!

- idre om 67 dagar..

Av Sara - 17 december 2007 20:07

Tjorven & Mysak


 

Det blev inte så fasanfullt mycket plugg..

Vi kollade på film istället.

En film vi kan varenda replik i,

men ändå aldrig tröttnar på..


Den är fin.. Ja, det är du också.



Av Sara - 17 december 2007 15:05

Sitter och väntar på min Klitt. Min eftermiddagen ska nämligen tillbringas med henne, chokladbollar och provplugg... Man får ju göra det bästa av situationen när lärarna lägger in prov dagen innan avslutningen?!


Kollade på vårt schema för vårterminen alldeles nyss. Uah. Inte så illa som det låter på dem i klassen, där låter det som att vi likagärna kan sova hos Ernie lixom. Men det är illa.. 9.50 - 13.05/15.25 på måndagar, 9.45 - 17.00 på onsdagar, 10.00 - 17.00 på torsdagar, 8.00 - 16.45 på fredagar och så olika på tisdagar! älskade tisdagar. imorgon är en sån; ledig. Hallelujah.

Av Sara - 15 december 2007 22:10


  Felix Felix & Sara

  Här är ja, å där rita ja dej, å här är hjätta.

Ovido - Quiz & Flashcards