Alla inlägg den 14 december 2007

Av Sara - 14 december 2007 09:06

Igår var en bra dag. Jag uträttade mycket; gick på den frivilliga historialektionen, vågade gå över en stol som en stuntman, klippte mig, övningskörde (körde på tre växlar, körde på riktiga småvägar och körde om!) och tog en lång vinterpromenad genom stockholmskvällen med Jakop. Vi pratade om allt och inget och kom fram till att ibland är man för försiktig med att vara stolt. Därför säger jag nu att jag är stolt över allt jag avklarade igår, särskilt promenaden och övningskörandet. Det är sånt som får mig att växa.


Strax ska jag kila till skolan för att analysera Shakespeare. Är verkligen inte pepp på det. Men, ser fram emot helgen och då går det avsevärt lättare. Ikväll väntar reunion. Jag, Olivia, Anna, Cornelia, Benja och Nattis ska ta oss ut till Tove för pizza och singstar-kväll. Ska bli skönt att träffa dem igen och bara vara vi, som på den gamla goda tiden. Och efter en natt med dem väntar den årliga julshoppingen med morötterna. En av de där dagarna som får mig att må riktigt riktigt bra. Sen avslutas helgen med att förbereda och delta i katarina ungdoms julfest!


Fick just ett mail från Josefine förresten. Det är sjukt hur lika vi tänker fast vi är på två olika delar av jorden. Jag saknar henne såklart, men det funkar ändå. Jag bär henne och hon mig, det vet vi så väl.

Ovido - Quiz & Flashcards