Alla inlägg den 9 december 2007

Av Sara - 9 december 2007 11:54

Sitter med en stor kopp jordgubbste och tända ljus i fönstret. En mysig början på sista dagen på en mysig helg. Den började med kvarhettmiddag på Crave. Fredagkvällen spenderdes efter det med Idolfinal, temys, tända ljus och Backstreet Boys. En riktigt härlig kväll faktiskt, en behövd sådan med behövda människor. På lördagen rände jag runt hela stan med Mikaela. Vid tretiden styrde vi resan hemåt för vårt årliga julpyssel. I år blev det hemgjorda lila lavendeltvålar i söta påsar med hemgjorda kort :) Faktiskt det smidigaste vi pysslat någonsin! På kvällen åt jag favoriträtt med mami pch papi. Sen la jag mig i soffan med en apelsinkrokantchoklad och min snattade Värmdötröja för att kika på skidåkning och Svensson, Svensson. Vid niotiden kom älskling hit så då blev det Morden i Midsommer. Sen drack vi te och jag somnade till "väääärldens skönaste actionrulle" Shaft. Och nu sitter jag alltså här. Snart ska jag göra mig iordning för en tripp till dramaten med min älskade familj. Ska kolla på fasters man. Pjäsen verkar helt sjuk (som vanligt!) men han har iallafall fått bra kritik! "Andreas Rothlin Svensson som Siegfried är ett genialt dån av ömhetstörst och våld" /SvD.


För tillfället mår jag väldigt bra. När någon frågar kan jag helt ärligt säga att; allt är bara bra. Det har nog att göra med tiden. Allt för ofta citerar min käre vän tramse vad jag någon gång skrev i en pa-blogg "Julen ger mig ro, en tid för eftertanke och reflektion" Det låter jättetöntigt och nog skäms jag lite men det är ändå sant; December och jul ger mig ro. Jag blir varm i kroppen och myser dygnet runt. Bara alla dessa tända ljus, överallt finns det plats för lite ljus och jag njuter varje gång jag ser in i ett.. Hoppfullt brinner ljusen.


                                  

Ovido - Quiz & Flashcards