Alla inlägg den 12 december 2007

Av Sara - 12 december 2007 09:25

Hej jag heter Sara, ser ut som ett mongo och har haft en riktig pissmorgon!


Vaknar av att mamma skriker inifrån deras sovrum "Vad fan är klockan?" och att pappa yrvaket svarar "Åtta, och vad fan gör du hemma?" Mina ögon slås upp, åtta?! Jag börjar åtta. Då ska jag sitta med kompisch vid en dator och hata photoshop, vad gör jag hemma? Letar febrilt efter mobilen men den är borta. Hittar den efter många om och men under tre gosedjur och en kudde.. Kastar mig ur sängen, packar ihop väskan. Rycker ut första bästa jeans och munkjacka ur garderoben. Dundrar ner för trappan och smetar på lite foundation. Ut i köket och gör iordning en macka. På med stövlarna och så UT. Tjugo minuter i nio sitter jag här brevid kompisch, bra jobbat?! Vi disskuterade sjumånadersträsket på lunchen förra veckan. Att man småbråkar hela tiden och blir som "sin partner". Jag skrattade åt det, men det är fan sant. Jag börjar låta som Gurra när jag pratar och nu beter jag mig som honom! I måndags sov jag längre än jag borde gjort och fick inte en sån lugn morgon som jag älskar. Idag var det under all kritik.


Min dåliga moron fortsatte i skolan. Inte nog med att vi har digitalbild. Nej, jag hamnar framför en viss person som sitter och visslar! Gäll tonart, samma del av låten, samma melodi, om och om igen med jämna mellanrum. Den där jäkla krigarlåten från Ronja Rövardotter. Och inte nog med det. Personen i fråga inspirerar andra. Random kille har smugit sig in i vårt klassrum och sitter nu och vrålar ut  "vaaaar duuuu äääään gåååååhr".. Jag vill döda, eller iallafall skrika. Eller nej, jag vill ha en rulle gaffatejp!

Ovido - Quiz & Flashcards