Alla inlägg den 11 december 2007

Av Sara - 11 december 2007 21:30


Fanny och Alexander

Det skulle kunna vara världens bästa film!


Av Sara - 11 december 2007 21:21

Det finns en lillebror som är min, han är världens bästa. Det finns en låt också. En simpel låt av ett komplicerat band. En låt jag förknippar starkt med min lillebror, och devlis även mina extrabröder. En låt jag totalt lyssnat sönder. Den här låten väljer jag aldrig själv att lyssna på längre. Men ibland när man har spellistan på slumpvis kommer den. Då kan jag inte låta bli att le. Jag är så lycklig att jag får känna precis så fortfarande. Det finns en låt som heter utan dina andetag.

Av Sara - 11 december 2007 09:56

Jag önskar att jag hade något vettigt att skriva. Något som kunde intressera folk, inspirera folk. Men det har tagit stopp för tillfället. Det går i perioder och just nu är det en dålig. Eller inte dålig, som sagt mår jag otroligt bra just nu. Allt är bara bra, jag står i ljuset och ser det samtidigt! Men jag har tror jag har svårt att får ur mig något klokt eller vettigt när jag mår bra, tyvärr. Imorgon är det aspirantträff igen och jag ska hålla tillsammans med Julia. Vi har inte pratat ihop oss, jag har läst igenom kapitlet som träffen ska handla om men förstår inte. Eller jag förstår. Kommunikation och feedback, jättebra och viktigt och utan det finns varken människor, relationer eller ledare. Men, hur ska vi framföra det? Hur ska vi få ett gäng femtonåringar att orka lyssna på hur viktigt det är att kunna prata, lyssna, ge och ta? Det är sånt man bara vet. Eller?

Av Sara - 11 december 2007 08:39

Jag älskar mina mornar! Faktiskt. Iallafall nu, terminen lider mot sitt slut vilket betyder att vissa lektioner blir inställda.. Förra veckan började jag tio alla dagar utom en! Då ställer jag klockan på tio över sju och väcks av Klittens ljuva stämma, sen tar jag mitt älskade duntäcke och lägger mig med Erik i soffan för att njuta av "nordens bästa nissa, händelsevis". När bror min åkt till skolan tänder jag ljusen i mitt fönster, julstjärnan och ljusslingan. Sen lägger jag mig under duntäcket och läser till halv nio. Sjukt mysigt!


Den här dagen började precis så och borde bli ännu bättre. Om en halvtimme ska jag göra stor frukost med färskpressad apelsinjuice och grejer. Det blir nämligen ingen lunch idag. Istället ska jag möta upp kompisch för inhandling av espressohouselatte och videogodis. Mellan elva och fjorton ska vi nämligen befinna oss i klassrummet hon och jag, Fanny och Alexander står på schemat. Tyvärr kommer det nog bara bli jag och kompisch, kanske trams, men de andra har plötsligt blivit vääldigt sjuka av olika anledningar.. Efter filmtittandet ska jag julhandla lite med min ömma moder samt dansa med min favoritklitt och världens bästa danslärare! Sen väntar en mysmiddag tillsammans med min Nasse.


Men nu ska jag lägga mig under täcket igen och läsa en av de härligaste böckerna på länge; tillsammans är man mindre ensam.

Ha en bra dag folk!


Ovido - Quiz & Flashcards