Alla inlägg den 30 december 2007

Av Sara - 30 december 2007 17:53

Precis när jag svarat klart på "årssammanfattningen" skickade flickväns-Sandra en länk på msn och skrev "Skönaste på länge. Läs!" Det var som ett svar på det jag precis satt och funderade på. Miljön, vår jord och vårt ansvar över den. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=728955 Läs och begrunda! Killen artikeln handlar om var min konfaledare för tre år sen. Då var jag liten, rädd och oskyldig. Nu är saker och ting annorlunda. Men han kommer alltid vara stor för mig och jag kommer alltid suga i mig av allt han säger som en svamp. Han är, och kommer alltid att vara, en av mina riktiga förebilder.

Av Sara - 30 december 2007 17:49

Har skjutit på att göra listan men nu känner jag mig manad, kanske blir det inte ens mer bloggande innan nyår. Blir jag frisk håller jag mig nog långt ifrån datorn ett tag framöver ;)

Årssammanfattning

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
"2007 var året jag växte" har jag sagt typ tuusen gånger. Så, ja! 

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga. Eller kanske att fortsätta njuta med de jag skålade med på tolvslaget och det gör jag även om skålen med dem blir dagen efter i år..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, närmast är nog han på Fiffis ;)
4. Dog någon som stod dig nära? 
Anders, men vi var ju inte nära på det sättet..
5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Kroatien samt en snabbvisit i Italien!
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
En kanonsemester ur vädersynpunkt tack?

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
1 Maj. 28 Juli. 1 Augusti typ?

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2007?
Gustaf?

9. Största misstaget?
Väldigt mycket ältande i framförallt februari-mars..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ex antal fotstukningar, hjärnskakning, förkylning, magsjuka, hosta, och glöm för all del inte "allergiskiten"
11. Bästa köpet?
Svarta danmarks-klänningen kanske, och l'esjulklappen såklart!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Pappa och jag diskuterade det där, det är nog fika.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att hela familjen kom iväg till Kroatien, att klassen bestämt sig för Polen och att jag fick ha aspiranterna…
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Turn around, Jag bär dig, Giftigt, Nathalie, Brothers mm.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
början på citatet i fråga ett är att ”2006 var året jag var riktigt glad” så ja, lite mindre glad kanske?
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Låg på stranden på lediga sommardagar, spenderade eftermiddagar med Jannica, åt med min familj.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, pluggat... det vanliga.
18. Hur tillbringade du julen?
Nackas minne, Enebyberg, Midnattsmässa
19. Blev du kär i år?
Ehm.. JA!  
20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på tv?
Room Service är alltid favoriten…
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Tror inte jag hatar någon.
23. Bästa boken du läste i år?
Oj, många. Olycksfågeln var grymt bra.
24. Största musikaliska upptäckten?
Winnerbäck har fastnat på riktigt i år…
25. Något du önskade dig och fick?
DVD till rummet, Bilar-filmen…
26. Något du önskade dig men inte fick?
Vit kofta, Beverlyhillsbox 2…
27. Årets bästa film?
Svårt. Ska den vara gjord i år? Stardust var ju vääldigt bra. Och bilar.
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Bio och Jensens med familjen
29. De bästa nya människorna du träffade?
Jag blev ju nära vän med la famillia, det var bra!
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007? 
Som vanligt?
31. Vad fick dig att må bra?
Vännerna, familjen, släkten, resorna, ledigheten, barnen.
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Runa som vanligt. Och nyblivna pappan, Zlatan!

33. Vem saknade du?
Josefine har jag saknat sen Augusti. Och Benjiboe till och från.  
34. Favorit månad?
Juni tror jag bannemej.
35. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Snö på vintern och sol på sommaren skulle jag gärna ha! Det här årets väder ger mig ångest! Vad gör vi med vår planet?  Den som vi springer, skriker, andas och älskar på. Det är vårt och vi måste ta ansvar över den precis som allt annat vi har och delar. Det blir nyårslöftet för 2008 minsann.

Ovido - Quiz & Flashcards