Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Sara - 19 februari 2009 14:11

Jag är sjuk igen, och är otroooligt trött på det. Har legat utslagen hemma sen i måndags. Men optimist som jag är pallrade jag mig ut igårkväll, det vankades Idreplanering och kontrollfreaket i mig tog över.. efter 20 minuter där insåg jag mitt misstag. Svetten rann, fast jag skakade som ett asplöv av att jag frös så in i norden, och jag lät det gå ut över mina käre kompanjoner som jag gnällde och snäste åt i sisådär en timme till (förlåt!). Idag när jag vaknade var halsen helt förstörd och näsan slutade inte rinna. Bara att stanna hemma idag också alltså.


Men nu är jag less på det här. Idre är planerat, packlistan är skriven, om 66 timma åker vi och allt är grrrymt! Om jag bara blir frisk och kry, snygg och pigg. Så, idag följer jag "bli-frisk-regelboken": har sovit med fleecetröja, gosestrumpor, fleecefilt och mys-kissemiss hela dagen. Och nu proppar jag mig själv full med vitaminer i alla former. Snart är jag säkert helt frisk (optimism är det enda som funkar?!), sååå ska vi åka redan nu ellör? 

   Jag är redo för Idre?  Vitaminboost mys-mongo-mango

Ovido - Quiz & Flashcards