Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

men jag kan inte komma på att jag saknade nått då

Av Sara - 6 oktober 2008 12:59

Den här helgen har jag mått ruskigt bra. Jag har använt mig av en ny taktik för att hantera allt; hållt mig borta och bara blivit bortskämd.


Lillebror är i Barcelona så jag har Mamma och Pappa för mig själv ett par dagar.. Med andra bestod fredagkvällen av min favoritförrätt, god drink, årets sista grillmiddag med bearniesås och pommes, torkade jordgubbar, mörk choklad och kärleksfilm. Jag somnade nöjd i soffan med mamma och Heath Ledger vid midnatt. Och på lördagmorgonen vaknade jag såpass pigg att jag följde med ut på långpromenad runt ältsjön. Den jobbiga, hälsosamma och trevliga timmen belönades sen med en av mina favoriter sen barnsben; lax och dillstuvad potatis! Tanken var att jag efter det skulle stanna hemma och plugga resten dagen. Men, som vanligt räddades jag av mina två bonusbröder. Det blev en dag av bussförvirring, arkadspel, kramar och kanelbullar på istället. Vid sextiden lämnade jag tillbaka dom till deras käre mor och mötte upp bästis för årets sista utomhusmiddag och latte. När söder blivit riktigt mörkt styrde jag stegen mot min kompisch. I hennes säng spenderade vi sen kvällen och natten tillsammans med varsinn godispåse och sex and the city! På söndagmorgonen väcktes vi av regnet som öste ner. Halvdeppiga åt vi frukost och tittade på regnet innan jag rörde mig hem mot sharpnude för plugg. På eftermiddagen anlände min väääään och vi övade oss på att vara riktiga lattemammor - förvandlade rusksöndagen till en myssöndag med äppelpaj, kondisbitar och te framför Karlsson på taket samt en vällagad finmiddag innan KU.


Ja, som sagt.. Jag har bara blivit bortskämd i helgen, av världens bästa.

 
 
Ingen bild

glädjepillret

6 oktober 2008 19:24

har du mått ruksigt bra, men du har inte umgåtts med mig? :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 juni 2010 17:26

Sitter och läser gamla bloggar. Bloggar som jag inte läst på ett drygt år (sen jag slutade plugga och med andra ord minskade min datortid avsevärt?). Jag vet att det låter larvigt, fattigt, desperat. Men att läsa andras ord, att känna och fundera är ...

Av Sara - 11 februari 2010 16:22

Varje rast slänger jag mig i en soffa och lusläser dagens tidning (vuxenpoäng!). Igår hade metro en bilaga om hjärt&lung-fondens kampanj "Alla barnhjärtans månad". Jag blev helt tagen. Aldrig någonsin hade det slagit mig hur många barn som föds med h...

Av Sara - 28 december 2009 20:05

För drygt ett år sedan stog vi omslutna, med armarna hårt om varann. Jag minns att han viskade "det är konstigt, att det är just du", och mitt svar blev "ja, vem trodde det".  Snön föll utanför fönstret och vi andades in varandra, försiktigt. Kände e...

Av Sara - 15 december 2009 13:07

Igår var jag på en fantastisk konsert. När bilen susade hemåt såg jag lugnt ut över ett snötäckt Stockholm. Och inom mig tackade jag Lars Winnerbäck för min hösts största sanningar: "Vill inte komma nånstans, vill bara ta mig lite längre än hit"   ...

Av Sara - 26 november 2009 23:16

Har en känsla av att mina blogginlägg närmsta tiden kan komma att vara tagna mycket ur följande text. Det är texten till en låt som EMD spelat in på sin jul-cd. En låt som jag och fyra av mina närmsta spelade om och om igen i ett litet kök i gnesta i...

Ovido - Quiz & Flashcards