Alla inlägg den 21 september 2009

Av Sara - 21 september 2009 12:01

Let's go away somewhere

Never wash our hair

Celebrate summer!

Only you, Can make me feel this way

Young and true

Only you

Save today, For a rainy day

 

Det är grått och regnigt idag. För ett år sen tyckte jag om såna dagar. Då satt jag inne, ihopkurad med en kopp te och tända ljus. Jag tittade ut på det gråa och följde regndropparnas väg nedför rutan. Jag deppade.. Grät floder över den bortslarvade kärleken.. Förbannade honom, som inte förstog.. Tyckte synd om mig själv.. Skrev dagbok ,och drömde. Idag tycker jag också om såna dagar, men på ett annat sätt. Jag sitter återigen ihopkurad i fåtöljen, med en kopp te och tända ljus. Jag tittar ut på det gråa och följer stilla regndropparnas väg nedför rutan. Men, jag deppar inte.. Jag gråter inte över den bortslarvade kärleken, för den hittade hem! Jag förbannar honom inte, för jag älskar honom oändligt t.o.m. med när han inte förstår! Jag tycker inte synd om mig själv, för jag är lycklig! Men jag skriver dagbok och drömmer. Ibland faller en tår, och ibland ler jag.

Denna regniga dag tänker jag tillbaka på sommaren vi firade.

Ovido - Quiz & Flashcards