Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Sara - 16 juni 2009 10:40

Granis, Granholmen. Om jag ska vara ärlig så är det i princip det enda jag tänker på just nu. Jag är som nyförälskad. Flera gånger kommer jag på mig själv med att bläddra fram till mobilbilderna från förra sommaren. Flera gånger kommer jag på mig själv med att räkna ner timmar tills vi åker. En gång kom jag på mig själv med att fälla en tår när jag insåg att jag snart ska få vara där en hel helg igen. En hel midsommarhelg i kärlek och vila. En sommardröm. I mitt paradis -

hur kunde jag någonsin vara skeptisk?

Av Sara - 16 juni 2009 10:30

Igår påpekade en kär vän till mig att "nu är ju du hemmafru" - går upp sjukt tidigt för att väcka och äta frukost med mr, sover lite till, väntar på att han kommer hem till lunch, går en runda på stan (alternativt tar en lattemammafika) med vänninor, och sen hem lagom till middag. HAHA, det är inte så illa som det låter, men ja.. är man arbetslös så är man.


Och visst har jag stunder då jag får panik och undrar hur understimulerad en människa kan bli.. Men för det mesta klagar jag inte alls. Jag är ju som Jakop uttryckte det arbetsfri. Och, vem kan egentligen klaga när veckan ser ut såhär?
Igår: Ett par timmar i Simons säng: mysmusik, bullar och te. Hem för middag. Kvällsfika med med chokladbollar iste och kompisch.

Idag: Snart luncha med pojkvän. En dag på stan med Mimmsilainen. Fjällgatanglass och tjejsnack med snuttan.
Imorgon: Fira farfars 90årsdag med champagne och tårta i solen! OCh förhoppningsvis en öl med Amandorna och Kompisch framåt kvällen.

Torsdag: packa och fixa.. för sen bär det av till.. Granis!

Fredag - Söndag: Njuta.

Ovido - Quiz & Flashcards